Sposoby na odchudzanie

Nadwaga pojawia się ostatnio coraz częściej zarówno u osób dorosłych, jak też u dzieci. Otyłość wpływa niekorzystnie na ogólny stan zdrowia i na kondycję fizyczną. Warto więc zastanowić się co zrobić, aby pozbyć się zbędnych kilogramów.

Przyczyną tycia jest najczęściej niewłaściwa dieta. Tradycyjna polska kuchnia obfituje w potrawy wysokokaloryczne. Zawiesiste zupy, pieczone mięsa, tłuste wędliny, ziemniaki czy pierogi i kluski nie sprzyjają zachowaniu smukłej sylwetki. Trzeba więc ograniczyć takie posiłki oraz wybrać sposób na to jak wspomóc odchudzanie aby osiągnąć pełny sukces.

Najczęściej trudno jest zrezygnować ze smakowitych lecz tuczących dań, ale wystarczy, że zmniejszymy dotychczasowe porcje, wtedy ograniczamy ilość kalorii bez rezygnowania ze swoich upodobań kulinarnych.
Najlepiej jednak radykalnie zmienić nawyki żywieniowe. Potrzebna jest do tego silna motywacja i trochę wiedzy z zakresu zasad dietetyki. Potrawy sporządzone z warzyw, owoców, roślin strączkowych, kaszy czy ryżu, są równie smaczne i zawierają odpowiednią ilość składników odżywczych. Codzienną dietę należy wzbogacić o pokarmy zawierające dużą ilość błonnika – to pomaga w trawieniu i wzmaga procesy przemiany materii. Źródłem błonnika jest pieczywo gruboziarniste, otręby, orzechy i suszone owoce.

Odpowiednia dieta jest podstawą odchudzania, ale to jeszcze nie wszystko. Zatem jak wspomóc odchudzanie, aby efekty były szybsze i długotrwałe?

W sprzedaży znajdują się suplementy diety, które można dodatkowo zastosować. Na przykład pomagają one w zmniejszeniu nadmiernego apetytu i przykrego uczucia głodu. Inne środki wzmagają metabolizm, co przyczynia się do poprawy stanu zdrowia. Stosując je jako uzupełnienie innych form odchudzania, zwiększamy szansę na to, aby nasza waga stale utrzymywała się w normie.

Specjaliści w zakresie propagowania zdrowego stylu życia wskazują jak wspomóc odchudzanie poprzez właściwie zaplanowane i systematycznie wykonywane ćwiczenia fizyczne. Odpowiednia doza ruchu w ciągu dnia znakomicie wpływa na ogólne samopoczucie. Można ćwiczyć w domu, dobrze też jest wybrać się codziennie na chociaż krótki spacer albo poranną przebieżkę przed wyjściem do pracy.
Podczas różnego typu zajęć ruchowych na świeżym powietrzu dotleniamy swój organizm, co przyspiesza spalanie kalorii. Poprawia się też nasza ogólna sprawność fizyczna – przydaje się to w różnych sytuacjach życiowych.

Lekarze pediatrzy zwracają uwagę na zjawisko otyłości u dzieci. Jest ono coraz bardziej powszechne. Przyczyną najczęściej jest brak ich aktywności fizycznej w ciągu dnia. Zajęcia szkolne trwają co najmniej kilka godzin dziennie. Po przyjściu do domu dzieci spędzają sporo czasu przed telewizorem, chętnie przy tym podjadają batoniki, paluszki albo prażone chipsy. Atrakcyjne gry komputerowe pochłaniają czas, który mógłby być przeznaczony na bardziej pożyteczne zabawy ruchowe. Wszystko to sprawia, że nadwaga pojawia się już w młodym wieku, co rzutuje na dalsze okresy życia.

Dzieci potrzebują do swojego rozwoju i wzrostu odpowiedniego żywienia. Nie należy więc nazbyt pulchnemu maluchowi ograniczać codziennych posiłków. Musimy jednak zadbać o to, by dania były pożywne ale nie wysokokaloryczne. Słodycze możemy zastąpić owocami krajowymi lub cytrusowymi, a gazowane napoje sokami z owoców.

Znakomitym sposobem na to jak wspomóc odchudzanie całej rodziny jest zakupienie domowego sprzętu do ćwiczeń fizycznych. Na przykład rower stacjonarny może posłużyć dorosłym i starszym dzieciom, dzięki regulacji dostosowującej do wzrostu korzystającej aktualnie osoby. Pedałowanie rozwija nie tylko nogi, ale wpływa też na wszystkie grupy mięśniowe i przyspiesza spalanie tłuszczu w organizmie. Dla utrzymania szczupłej sylwetki ważna jest systematyczność ćwiczeń.
Dla całej rodziny korzystne jest też wspólne spędzanie wolnego czasu na spacerach, wycieczkach, grach sportowych, wyprawach rowerowych lub na pływalni. Jest to sposób na integrację rodziny a zarazem utrzymanie wszystkich w zdrowiu i dobrej kondycji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here