Wpływ koktajli białkowych na odchudzanie

Zarówno w okresie budowania masy mięśniowej, jak i w okresie redukcji tkani tłuszczowej nasz organizm domaga się określonej liczby makroskładników, czyli tłuszczy, węglowodanów oraz białek. Jeżeli ich nie dostarczymy, nasz organizm nie będzie działał tak jakbyśmy tego chcieli. Możemy czuć zmęczenie, brak ochoty na ćwiczenia czy jakikolwiek ruch lub po prostu czuć się źle. Dzisiaj przybliżę Ci jeden z trzech niezbędnych makroskładników, jakim jest białko.

Białko w okresie budowania masy mięśniowej jest budulcem, dzięki któremu nasze mięśnie rosną. Wiele osób przez to twierdzenie z góry zakłada, że białko jest niepotrzebne podczas redukcji, z tego powodu nie uzyskują oni najlepszych efektów. Białko jest bardzo ważne w okresie redukcji tkanki tłuszczowej., dzięki niemu pozostajemy syci i nie mamy ochoty na przekąski, które w łatwy sposób mogą sprowadzić nas na złą drogę i utrudnić nam odchudzanie. Poza tym spożywanie białka sprawia, że nasz organizm metabolizuje białko, w efekcie czego tracimy kolejne kalorie.

Koktajl białkowy na odchudzanie
Jak już wiesz, białko to ważny element podczas odchudzania. Wiesz również, że należy dostarczyć naszemu organizmowi jego odpowiednią ilość, żeby czuć się dobrze i funkcjonować bez zarzutów. W tym pomaga nam dieta, w której mamy rozpisane posiłki w taki sposób, że w ciągu dnia zjadamy odpowiednią ilość białka i innych makroskładników. Co jednak zrobić w sytuacji, w której nie udało nam się zjeść przeznaczonej dla nas porcji białka w ciągu całego dnia? Z pomocą przychodzi koktajl białkowy. Taki koktajl to świetne rozwiązanie. w sytuacji, w której nie starczyło nam czasu na zrobienie posiłku. Do tego to bardzo dobra alternatywa dla słodkich przekąsek. W sieci można znaleźć niezliczoną ilość przepisów na koktajle białkowe i na pewno znajdzie się taki, który zaspokoi Twoją pokusę podjadania.. Większość z nich opiera się na odżywkach białkowych, które jak sama nazwa wskazuje są bogate w białko.

Koktajl białkowy po treningu
Koktajl białkowy przydaje się nie tylko w sytuacji, w której nie zdążyliśmy zrobić czy zjeść posiłku, ale również dobrze jest go wypić po treningu, kiedy potrzebujemy dostarczyć naszemu organizmowi porcji białka, węglowodanów i tłuszczy. Taki koktajl to świetne rozwiązanie na dostarczenie makroskładników naszemu organizmowi w krótkim czasie. Najlepiej zrobić koktajl jeszcze przed rozpoczęciem treningu i go odstawić tak, aby od razu sięgnąć po niego po zakończeniu ćwiczeń, czy treningu cardio.

Jak przyrządzić koktajl białkowy?
Najprostszym koktajlem białkowym jest oczywiście odżywka białkowa zrobiona z wodą lub mlekiem (ze względów smakowych, zdecydowanie polecam tę drugą opcję). Nie każdy koktajl musi opierać się na odżywce białkowej, powiem nawet, że koktajl bez odżywki białkowej nie jest gorszy od tego, który zawiera produkty dostępne w każdym sklepie. Przy tworzeniu koktajlu z domowych produktów, trzeba zaopatrzyć się w produkty o wysokiej zawartości białka i węglowodanów, poniżej przedstawiam listę takich artykułów.
Produkty o wysokiej zawartości białka i węglowodanów:
– maślanka (najlepiej naturalna)
– twaróg
– serek wiejski
– ser twarogowy
– mleko
– jogurt naturalny
– jogurt grecki
– płatki owsiane
– miód
Oczywiście to tylko niektóre z produktów, które można wykorzystać przy tworzeniu koktajlu białkowego. Poza produktami o wysokiej zawartości białka i węglowodanów warto zadbać o smak naszego koktajlu, bo nikt nie lubi pić czegoś, co mu nie smakuje.
Dobry smak naszego koktajlu mogą zapewnić:
– borówki amerykańskie
– maliny
– banany (oprócz dobrego smaku zawierają również węglowodany)
– truskawki
– jagody.
Przy tworzeniu koktajlu białkowego, pamiętaj, żeby Twój koktajl zmieścił się w Twoim przedziale kalorycznym (dzienne zapotrzebowanie na białka, węglowodany i tłuszcze). W tym celu warto czytać zawartość składników odżywczych, która zazwyczaj jest umieszczona w tabeli na odwrocie opakowania.
Nie bój się eksperymentować! Zmieniaj skład swoich koktajli tak, aby ich smak był jak najlepszy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here