SportGURU – sklepy stacjonarne i online dla biegaczy i triathlonistów, serwis online z recenzje sprzętu, największy wybór butów biegowych, odzieży biegowej, sprzętu triathlonowego, rowerów, treningi dla biegaczy i triathlonistów

BIEGANIE | TRIATHLON | ROWERY

Rynek artykułów sportowych

6b88cae1d2e7adc5de2b2a7a8925ad5b

Polski rynek sprzedaży artykułów sportowych znajduje się w fazie intensywnego wzrostu. Udział w nim ma ponad 2000 podmiotów. Jednocześnie nie ma jednego silnego podmiotu mogącego go zdominować. W związku z tym wzrost jest nieco łatwiejszy, a chęć rozwoju nawet przy niewielkich zasobach kapitałowych nie oznacza natychmiastowej dominacji przez dużych graczy. Przejmowanie zachodniego stylu życia oraz konwergencja gospodarek oznacza, że Polska będzie doganiać kraje zachodnioeuropejskie pod względem wydatków na artykuły sportowe na 1 mieszkańca rocznie.

„Według szacunków PMR zawartych w najnowszym raporcie pt. „Rynek artykułów sportowych w Polsce 2014. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2014-2016″, rynek artykułów sportowych wzrośnie o 5,2 proc. w 2014 r., do czego przyczyni się efekt niskiej bazy z 2013 r., ale i zwiększona sprzedaż artykułów biegowych oraz rowerów, dla których ten rok może być rekordowym pod względem sprzedaży. W kolejnych latach dynamika powinna utrzymywać się na poziomie 4-5 proc.

Rozwijająca się lokalnie infrastruktura sportowa, odbywające się w kraju wielkie imprezy sportowe oraz większa dostępność odzieży i sprzętu w różnych zakresach cenowych sprawia, że rosnąca liczba Polaków uprawia sport oraz ponosi wydatki na zakup różnego rodzaju artykułów sportowych. Bogacenie się społeczeństwa powoduje ponadto, że konsumenci poszukują bardziej technicznej odzieży, uszytej ze specjalnych materiałów, odpowiedniej do dyscypliny sportu, jaką uprawiają.

Większości Polaków nadal nie stać jednak na wydawanie dużych kwot na odzież czy sprzęt sportowy, więc najszybciej rośnie popularność stosunkowo tanich sportów, takich jak bieganie czy jazda na rowerze, które w dodatku można uprawiać przez większą część roku.

W ostatnich latach nastąpił w Polsce swoisty boom na bieganie. Według przedstawicieli branży rynek artykułów biegowych rośnie o ok. 30 proc. rocznie. Inną kategorią rosnącą w tempie dwucyfrowym są rowery, dla których 2014 rok okazał się rekordowy pod względem sprzedaży.

Polacy chcieliby wydawać więcej pieniędzy na dobra i usługi związane z aktywnością sportową, ale powstrzymują ich względy finansowe. Jednak zdaniem analityków istnienie tej stłumionej potrzeby jest dobrym znakiem na przyszłość – wartość rynku wzrośnie wraz ze wzrostem budżetów domowych.”

PERSPEKTYWY

Rynek artykułów sportowych w najbliższych latach będzie się dynamicznie rozwijał. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w kategorii bieganie nastąpił wzrost o 30%, równie duży wzrost charakteryzuje rynek rowerów.
Badacze podkreślają istnienie czterech kanałów dystrybucji. Pierwszy stanowią wielkopowierzchniowe sklepy (np. Go Sport), drugi – sklepy monobrandowe (Nike, adidas), trzeci – stoiska sportowe w hipermarketach, czwarty – sklepy specjalistyczne dedykowane danej aktywności, np. triathlonowi lub bieganiu. – Mamy sklepy, takie jak Decathlon, gdzie klienci kupują dużo i tanio, mamy sklepy ze środka stawki oraz takie, które stawiają na sprzedaż produktów ze średniej i wyższej półki cenowej. Tutaj będzie następował największy wzrost wynikający z przesunięcia uwagi klientów ze sklepów z ofertą ogólną w kierunku specjalistów. 

Triathlon łącząc bieganie, jazdę na rowerze i pływanie daje szansę na kontakt i sprzedaż do jednego klienta w trzech obszarach, które rosną bardzo dynamicznie w naszym kraju. Istotny jest również fakt, iż nie występuje tutaj sezonowość, wszystkie te dyscypliny razem i oddzielnie uprawia się cały rok. Dziś triathlon uprawia kilka tysięcy Polaków (7013 osób wzięło udział w 65 imprezach TRI w sezonie 2014, badnie Bikeboard, 2014), jednak prawdziwy boom dopiero przed nami. W Niemczech szacuje się liczbę triathlonistów na blisko 250 tys. Potencjał w naszym kraju można estymować na kilkadziesiąt tysięcy osób w ciągu najbliższych kilku lat. Pomóc w tym może również fala międzynarodowych sukcesów polskich kolarzy szosowych – Michał Kwiatkowski, Rafał Majka. Rafał został ambasadorem Centrum Sportowego AdgarFit, w którym otworzyliśmy drugi sklep w kwietniu 2015.

 

 

 

 

To enjoy life to the fullest it is substantial to be sound. How can remedies help up? To order remedies online from a reputable web-site is safe. There are hundreds of safe internet pharmacies that will offer legitimate discounts. Variant drugs are used to treat respiratory infections, other ones to resolve other diseases. Fairly, you have to check with your druggist to see whether one of these drugs is a safe choice for you. Many individuals think about Cialis Commercials. Perhaps you know about Cialis Commercial Many think the efficacy of Cialis is well documented. Sexual heartiness dysfunction can ordinarily indicate health problems elsewhere. Sometimes men who take recreational drugs like cocaine find it inconvenient to maintain an erection and turn to erectile dysfunction remedies for a temporary solution. One way to resolve sexual disfunction is to make some ordinary lifestyle changes, another is curing. Counseling may be valuable. Sometimes medicinal conditions or other medications may interact with Cialis. Throw away any therapy that is no longer needed. For instance the liquid medicines ideally must be kept in the refrigerator, but also may be stored at room temperature.

Komentarze

Autor