Przykłady treningu cardio w domu - na czym skupić się aby trening był najbardziej efektywny

Zadaniem treningu cardio jest poprawienie wydolności serca. Dzięki niemu możemy wydłużyć czas wysiłku bez odczuwania zmęczenia. Regularne wykonywanie odpowiednich ćwiczeń prowadzi nie tylko do spalania większej ilości tkanki tłuszczowej, ale także poprawy zdrowia. Jak wykonywać trening cardio?

Trening cardio – jaki sprzęt?

Trening cardio nie wymaga korzystania z dodatkowego sprzętu. Można wykonać odpowiednie ćwiczenia z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Jednak warto pomyśleć nad taką inwestycję, ponieważ urządzenia są nierzadko dodatkową motywacją oraz mają wpływ na efektywność treningów kondycyjnych.

cwiczenia fitness cardio

Opierają się one na sportach wytrzymałościowych, wśród których można wymienić: wspinaczkę górską, jazdę na rowerze, pływanie czy też bieganie. Sprzęt ułatwiający pracę nad swoim organizmem można znaleźć zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Przykładem strony udostępniającej szeroką gamę produktów jest ProSportowy.pl. Warto zwrócić uwagę na bieżnie, rowery stacjonarne, steppery czy też orbitreki. Rodzaj treningu cardio należy dostosować do swoich preferencji oraz możliwości.

trening cardio na wioslarzu

Jak wykonywać trening cardio?

Podstawową zasadą jest poprzedzenie treningu właściwego rozgrzewką. Dzięki temu przygotowujemy organizm do większego wysiłku. Kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie wartości swojego tętna maksymalnego. Jest to informacja umożliwiająca wykonanie efektywnego treningu. Podczas ćwiczeń należy cały czas kontrolować poziom tętna. W przypadku biegu interwałowego należy zwrócić uwagę, aby podczas wzmożonego wysiłku tętna nie przekraczał 85–90% wartości maksymalnej. Z kolei podczas truchtu może wynosić od 60 do 70% HR max. Dzięki temu dzielimy swój trening na sesje kształtującą oraz podtrzymującą. Natomiast trening ciągły zakłada utrzymanie tętna na poziomie 60–70% HR max

trening cardio jak wykonywac

Czego należy unikać?

Trening cardio nie powinien trwać dłużej niż 60 minut. Należy również uważać na częstotliwość. Zbyt częste wykonywanie ćwiczeń może za bardzo obciążyć nasz organizm, co prowadzi do kontuzji. Wiele osób zapomina również o odpowiednim rozciąganiu po zakończeniu treningu. Czego jeszcze należy unikać? Więcej informacji na temat w artykule: 5 najczęstszych błędów popełnianych w czasie treningu na bieżni elektrycznej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here