Niezwykle trudna dyscyplina - gimnastyka sportowa

Gimnastyka sportowa, która jest także nazywana gimnastyką artystyczną czy też akrobatyką, zawiera w sobie zbiór bardzo widowiskowych ćwiczeń bez przyrządów lub też z ich użyciem. Co ciekawe, chyba każdy miał już z gimnastyką sportową do czynienia w szkole. Oczywiście były to ćwiczenia podstawowe, które wykonać może prawie każdy z nas. Gimnastyka sportowa na wyższym poziomie to już dyscyplina olimpijska.

Przykładowe ćwiczenia

Ćwiczeniami gimnastycznymi najbardziej popularnymi są gniazda, mostki oraz ćwiczenia z wykorzystaniem przyrządów jakimi są kółka do gimnastyki. Te pierwsze, to przerzut bokiem – ze stania na rękach. Ćwiczenie to wykonują już dzieci. Mostek z leżenia oraz później mostek ze stania także wykonuje się już w wieku bardzo młodym na podwórkach czy też na lekcjach wychowania fizycznego. Kółka gimnastyczne są już wykonywane do ćwiczeń znacznie bardziej zaawansowanych. Oczywiście im stopień wtajemniczenia wyższy, tym większy sam poziom skomplikowania ćwiczeń czy też umiejętności, które należy posiąść, aby wykonywać je w sposób bezpieczny.

Zalety oraz wady treningu

O gimnastyce sportowej nie bez powodu mówi się jako o bardzo widowiskowym sporcie. Duże znaczenie w wykonywaniu wszelkich ćwiczeń ma technika, ale również styl. Wszelkie ćwiczenia należy wykonywać z dużą gracją. Wymagają one jednak bardzo dużej siły jak i także elastyczności mięśni. Dlatego jest istotne, aby trening osób, które uprawiają gimnastykę był wszechstronny i pod uwagę brał zarówno siłę jak i także wzmocnienie oraz stretching. Właśnie ta wszechstronność to powód, dla którego artystyczna gimnastyka ma wpływ zbawienny na nasze ciało. Zaletą główną jest poprawa postawy ciała jak i także zwiększenie jego elastyczności. Do tego zwiększa się także sama świadomość ciała oraz poczucie równowagi. Jednak jest także kilka wad, do które na przykład należą przeciążenia stawów czy też konieczność czasochłonnych oraz regularnych treningów. Oczywiście pod warunkiem gdy chcemy uprawiać ten sport na poważnie oraz wręcz zawodowo. Nierozciągane oraz nieużywane mięśnie również bardzo szybko tracą na elastyczności. Najważniejsza jest zatem sama regularność treningów. Przy obowiązkach codziennych ciężko jest się poświęcić tego rodzaju aktywności.

Każdy sport jest wymagający, gimnastyka sportowa także. Gdy chcemy osiągnąć sukcesy sportowe musimy się liczyć z koniecznością regularnych oraz trudnych treningów. Należy mieć tą świadomość, a nie będziemy rozczarowani.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here