Młody jęczmień a odchudzanie

Przy błyskawicznym tempie dzisiejszego życia niezwykle ciężko o czas na przygotowywanie normalnych, wartościowych pokarmów. Mnóstwo osób sięga po szybkie w wykonaniu, wysoko przetworzone artykuły o małej wartości odżywczej. Skutkuje to silnym rozwojem wielu dolegliwości, takich jak otyłość, nadwaga, cukrzyca typu 2 lub choroby układu krążenia. Media wychodzą temu naprzeciwko oraz propagują ekologiczny tryb życia.

Zielony jęczmień – właściwości prozdrowotne
Zielony jęczmień stanowi bogactwo witamin oraz elementów mineralnych. Jest centrum witamin z grupy B, antyoksydantów (witaminy C oraz E, beta-karotenu), żelaza, wapnia, magnezu oraz cynku. Prócz owego zielone łodygi jęczmienia kryją naturalne hormony oraz chlorofil. W zestawieniu z innymi roślinami zielony jęczmień jest możny w potrzebne aminokwasy, i zatem te, jakich nasz organizm nie może samodzielnie stworzyć.

Młody jęczmień ma zatem ogromne właściwości przeciwutleniające, co determinuje jego działanie przeciwzapalne, przeciwnowotworowe oraz przeciwwirusowe. Zielony jęczmień pomaga w leczeniu trądziku oraz owrzodzeń. Dodatkowo zmniejsza bóle żołądka, bóle stawów oraz obniża stany zapalne. Ponadto duża zawartość chlorofilu służy odkwaszeniu organizmu, zapewniając stabilność kwasowo-zasadową organizmu.

Zielony jęczmień prócz mnóstwa witamin oraz elementów mineralnych jest również źródłem rozpuszczalnego błonnika pokarmowego, jaki pobudza metabolizm tłuszczu w organizmie oraz zmniejsza stężenie cholesterolu we krwi. Dodatkowo w zielonym jęczmieniu są porcje błonnika nierozpuszczalnego determinujące pozytywny wpływ na pracę układu pokarmowego oraz obniżające zagrożenie nowotworu jelita grubego.

Ponadto zielony jęczmień może być przydatny w profilaktyce oraz leczeniu cukrzycy, chorób, serca, nadciśnienia arterialnego, hipercholesterolemii, bezsenności lub otyłości oraz nadwagi.

Młody jęczmień a odchudzanie Oczywiście własną popularność młody jęczmień zawdzięcza niezwykle ogromnej ilości błonnika i własnym właściwościom odchudzającym, jakie usprawniają utratę kilogramów. Dzieje się tak, gdyż sproszkowany jęczmień powoduje poczucie sytości już po spożytym posiłku i oczyszcza żołądek. Wspiera perystaltykę jelit, eliminuje trucizny oraz zanieczyszczenia, dzięki czemu unikamy kłopotu połączonego z zaparciami oraz ułatwiamy przyswajanie licznych składników. Chlorofil wspiera również zachowanie stabilności kwasowo-zasadowej, jaka sprzyja utrzymaniu właściwej wagi. Dostarcza organizmowi wielu elementów wzmacniających, minerałów oraz białka.

Młody jęczmień – jak stosować?
Niezwykle znanym sposobem podawania młodego jęczmienia jest rozpuszczenie go w ciepłej wodzie oraz picie 30 minut przed posiłkiem 2 razy dziennie. Jest to efektywna forma wspomagająca odchudzanie, lecz także poprawiająca stan zdrowia. Tak właściwie jęczmień możemy dołączać do zup, sosów lub jogurtów. Idealnie się sprawdza jako składnik rozmaitych soków lub koktajli ze swobodnie wybranymi owocami.

Zielony jęczmień – cena
Cena środków z zielonego jęczmienia nie jest mała – cena proszku z wyciągu jęczmienia waha się od 70 do chociażby 180 złotych za 300 gramów proszku. Środki w formie pastylek, zawierające rozdrobnione liście, są trochę tańsze – pudełko 60 tabletek zakupimy już za 20 złotych. Różnica wynika z wykorzystanych sposobów produkcji. Do otrzymania proszku z wyciągu jęczmienia wykorzystywane są kosztowniejsze techniki i stosowana jest większa ilość młodego jęczmienia w zestawieniu z produkcją proszku z jęczmienia rozdrobnionego.

Zielony jęczmień to artykuł o dużej wartości odżywczej. Ze względu na jego pozytywne działanie na organizm człowieka należałoby wprowadzić go do normalnej diety. Nie wolno traktować go jako bogate źródło elementów wzmacniających, ponieważ jego spożycie jest małe. Wartość odżywcza przeważnie podawana jest na 100 g produktu, tymczasem średnia codzienna dawka młodego jęczmienia to tylko blisko 2 g (1 łyżeczka). Należy także pamiętać, iż sam zielony jęczmień nie zabezpieczy nas przed otyłością oraz różnymi dolegliwościami dietozależnymi. Istotna jest zbilansowana, prawidłowa dieta. Zielony jęczmień winien stanowić tylko jej dopełnienie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *