Kasza na odchudzanie

Sporo osób w naszym społeczeństwie walczy z nadwagą. Nie jest to wyzwanie zbyt łatwe do zrealizowania. Niektóre osoby są długo na diecie i ćwiczą, ale rezultaty nie są zbyt spektakularne. Może to zniechęcić do dalszych wyrzeczeń. Zdarza się to szczególnie ludziom, którzy szybko chcą się uporać z problemem nadwagi lub otyłości.

Znacznie lepie jest postawić na zmianę nawyków żywieniowych na stałe. Dieta, która jest tylko na jakiś czas da rezultaty, ale kiedy ją zakończymy pojawi się efekt jojo. Organizm nie funkcjonuje w ten sposób, jeśli mózg uzna, że posiłki są zbyt mało kaloryczne, będzie prowokował ciało do odkładania zapasów tłuszczów, ponieważ zbyt mała ilość jedzenia jest dla niego równoznaczna z ciężkimi czasami, głodem i w celu przetrwania gromadzi tłuszcz. Prowadzi to do efektów odwrotnych od zamierzonych.

Warty przemyślanie jest fakt, czy nie lepiej zacząć zmiany, które byłyby zmianami na jak najwięcej czasu, może nawet na cale życia. Od czego najlepiej zacząć?
– Wyrzucenie lub schowanie śmieciowego jedzenia, nie kupowanie go już więcej.
– Jedzenie tylko tego, co sami przygotujemy, z wartościowych produktów.

Można ułożyć sobie jadłospis, ale nie trzymać się go zbyt sztywno, chodzi o to, aby czuć radość z jedzenia w dalszym ciągu i dostarczać sobie dzięki niemu przyjemności. Jest mnóstwo produktów, które wpływają na ośrodek nagrody w mózgu. Mogą to być na przykład suszone owoce, są bardzo słodkie i dość kaloryczne, więc nie można jeść dużych ich ilości, najlepiej garstkę tak samo z orzechami, garść orzechów każdego dnia świetnie uzupełni niedobory witamin i będzie dobrym paliwem energetycznym na kilka godzin. Dobrze zbilansowany posiłek, poprawia nasze samopoczucie, dostarcza energii i zapału, oraz świetnie wpływa na ciało i mózg. Warto nie rezygnować z wartościowych posiłków, nawet jeśli nie mamy czasu lub jesteśmy mocno zestresowani i nie mamy ochoty na jedzenie, czasem rak się zdarza, o ile nie są to sytuacje nagminne, nie zaszkodzą ponad miarę.

Warto pamiętać, że jaglana kasza na odchudzanie jest bardzo dobrym pomysłem. Zawiera ona mnóstwo witamin, podobnie zresztą jak jej siostry, gryczana, manna, pęczak czy orkiszowa. Wprowadzenie ich na stałe do diety bardzo dobrze wpłynie na nasz organizm. Nie należy o nich zapominać, jedzone z bukietem surówek i małą porcją mięsa drobiowego są świetnym sposobem na bogaty posiłek. Niektórzy dyskutują, czy mięso jest potrzebne do funkcjonowania, to prawda, że zawiera witaminy z grupy B i białko, ale jest wiele produktów, które również ich dostarczają. Mała porcja mięsa jedzona 2 razy w tygodniu, z pewnością nie zaszkodzi, najlepiej wybierać mięso z kurczaka lub indyka i koniecznie z chowu bez antybiotyków. Szanujmy się. Takie mięso można znaleźć w wielu sklepach, inne lepiej omijać szerokim łukiem.

Kasze są bardzo zdrowe, można je jeść nawet codziennie. Dobrze mieszać różne rodzaje, żeby nie było nudno. Kaszę jaglaną można jeść na śniadanie. Wtedy obiad może być już z ryżem lub ziemniakami. Jeśli przestaniemy jeść słodycze, pić słodzone napoje i jeść śmieciowe jedzenie pełne konserwantów i dodatków do żywności, z pewnością po roku odczujemy duże zmiany. Wiadomo, że dla wielu osób taka żywność jest pyszna i bardzo sie od nie j uzależnili. Trzeba jednak podjąć walkę o własne zdrowie. Każdy ma jakieś uzależnienia i trzeba im się bliżej przyjrzeć, niektórych możemy być nieświadomi. Nie chodzi tylko o atrakcyjny wygląd, ale przede wszystkim o zdrowie. Wiele zależy od tego, ile potrzebujemy schudnąć. Najlepiej w ogóle nie doprowadzać do sytuacji, w których mamy nadwagę, ale jeśli już tak się stało, nie można tego zostawić i nie przejmować się. Ruch to podstawa, nie każemy od razu otyłemu mężczyźnie biegać, bo mógłby sobie zrobić krzywdę ale może chodzić na spacery, potem kiedy zrzuci parę kilogramów, może coraz bardziej zacząć uprawiać intensywny ruch, ale do wszystkiego trzeba podchodzić z dużą miarą rozsądku i na spokojnie. Metody małych kroków zwykle działają, tylko trzeba dłużej poczekać na efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *