Dobre odchudzanie

Ścigamy miesiącami, a nawet i latami przysłowiowego „króliczka”, jedząc sałatę, marchewkę, ogórki, pomidory, gotowane mięsko, ale wyłącznie drobiowe, czasem jakieś owoce i jajka. A potem zmiana i robimy to, pijąc zielone, czerwone i żółte koktajle. I jeszcze jedna zmiana, tym razem wybieramy Dukana, a potem może przyjdzie czas na kawę z szynką, marchewką i jajami.

Licząc bezustannie te straszliwe kalorie. Kalorie, których wciąż wydaje się zbyt dużo. Efektów prawie nie widać albo widać, ale tylko na chwilę. I załamujemy się, zastanawiając przy tym, co poszło nie tak, gdzie wkradł się błąd. Mamy pretensje do modelek, że wyglądają tak, a nie inaczej, do mężczyzn, którzy te modelki podziwiają i do siebie, o to że nimi nie jesteśmy i do tego nie potrafimy nimi być.

Wszystko to razem, te wygórowane cele, drastyczne i wyniszczające diety oraz pretensje wywołujące ogromny stres nie pozostają bez wpływu na nasz organizm. Odczuwa to skóra, włosy, paznokcie, cera, ale też te mniej widoczne nerki, wątroba, żołądek, serce, kości i najważniejszy z organów mózg. Nie zapewniając sobie odpowiedniego pożywienia bogatego w mikroelementy, niezbędne dla życia i zdrowia powoli się wyniszczamy.

Dietę i proces chudnięcia należy zaplanować z głową i w miarę swoich możliwości i tych fizycznych i tych finansowych.

Przede wszystkim warto określić cele, którym jesteśmy w stanie sprostać. Może warto pomyśleć nad tym, żeby na pierwszy strzał nie zaplanować sobie zrzucenia czterdziestu ośmiu kilogramów w dwanaście tygodni, tylko na przykład robić to etapami. Cel pierwszy: dziesięć kilogramów w trzy do czterech miesięcy moim zdaniem będzie jak najbardziej poprawny.

Druga rzecz, o jakiej należy pomyśleć, planując odchudzanie jest odpowiednia dieta. Tutaj warto skorzystać z pomocy specjalisty. Dietetyk naprawdę może ułożyć specjalnie dla nas idealną dietę. Taką, która nie tylko nie zrujnuje naszego organizmu, ale też portfela. A do tego będzie działać. Menu układane jest naprawdę pod nas, nie będzie tam więc rzeczy, za którymi nie przepadamy. Musimy być jednak przygotowani na to, że nie będzie tam słodyczy, słonych przekąsek, golonki i schabowego. A o słodzonej herbacie możemy zapomnieć, ale przynajmniej nie będzie niezdrowo.

Dietetyk pomoże nam również dobrać dobry suplement na odchudzanie. Warto czasem sobie trochę pomóc i wspomóc się ziołami, witaminami czy właśnie suplementami. Nie są one niebezpieczne, a potrafią zdziałać cuda. Wiadomo, że nie przejdą całego procesu odchudzania za nas, ale będą nas wspierać w dążeniu do celu.

Kolejna rzecz niezbędna w odchudzaniu to nasze nastawienie i dobra motywacja. Nie wolno nam się poddawać. Musimy dążyć do tych małych i większych celów. Przecież nie tylko robimy to z próżności, ale po to też, żeby dobrze się czuć i być zdrowym. Odchudzanie się to nic łatwego, z pewnością spotkamy na swojej drodze wiele drobnych przeszkód, takich jak na przykład postój wagi, babeczka na witrynie sklepowej, która wręcz nas wzywa czy wesele w rodzinie (a no przecież nie przyjdziemy na uroczystość ze swoimi pojemnikami na jedzenie).

Małe grzeszki nie są zabronione, są dopuszczalne w niemal każdej diecie. Niech jednak nie zmienią się w nasz nawyk i będą tylko sporadyczne. Dobre nastawienie i cierpliwość pomogą nam z pewnością przejść ten ciężki proces, jakim jest odchudzanie. Wsparcie ze strony najbliższych też będzie dobrą opcją. Szczególnie domownicy powinni być dla nas wyrozumiali i nie znosić niezdrowych przekąsek albo przynajmniej nie pozostawiać ich na widoku.

Reasumując realny cel, dobra dieta, skuteczna suplementacja i pozytywne nastawienie to wszystko, co pozwoli nam zdrowo schudnąć. Musimy jednak pamiętać, iż stracenie tych niechcianych i znienawidzonych przez nas dodatkowych kilogramów to nie wszystko. Trzeba pomyśleć co potem. Warto zostawić trochę nawyków żywieniowych nabytych podczas diety. Po pierwsze, żeby uniknąć efektów jojo, a po drugie, żeby móc nacieszyć się nową wagą nieco dłużej. Jeśli my wrócimy do niezdrowego odżywiania, kilogramy wrócą do nas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *