Dieta na odchudzanie dla mężczyzn

Nie byłbyś w stanie zliczyć, ile już to razy próbowałeś się odchudzać. Zawsze niestety z miernym skutkiem, bo prędzej czy później po prostu rezygnowałeś. Z rodzinnego domu wyciągnąłeś pewne nawyki żywieniowe, których nie potrafisz zmienić, nawet gdy bardzo się starasz. Początkowo twoja motywacja jest duża – widzisz, że koledzy z pracy wyglądają od ciebie dużo lepiej, mimo iż są starsi, a gdy z grupą znajomych próbujecie dobiec do odjeżdżającego autobusu, zawsze jesteś ostatni i nigdy nie potrafisz zdążyć. Twoja partnerka w ostatnim czasie też jakoś inaczej na ciebie patrzy. Coraz rzadziej się kochacie i coraz rzadziej prawi ci komplementy, dlatego masz dodatkową motywację, bo chcesz zrzucić wagę nie tylko dla siebie, ale i dla niej. Sprawdzasz, jak powinna wyglądać typowa dieta na odchudzanie dla mężczyzn, jednak występujące w niej produkty są przez ciebie tak bardzo znienawidzone, że jesteś w stanie jeść je przez maksymalnie kilka dni z rzędu, a potem wracasz do ukochanych hamburgerów, ciastek i wieczornych chipsów zapijanych przynajmniej dwiema puszkami piwa. To wszystko może, a wręcz musi się zmienić. Tylko ty odpowiadasz za swój wygląd. Dieta nie musi być natomiast przerażającą i wyboistą drogą – jeśli tylko nauczysz się świadomego żywienia, sam się przekonasz, że bardzo łatwo można z pomocą pewnych drobnych zmian całkowicie zrewolucjonizować swoje życie. Bo mądre jedzenie to nie tylko sposób na lepszą sylwetkę i niższą wagę. To również jedyna szansa na świetne samopoczucie, idealny poziom energii w ciągu dnia i zadowolenie z samego siebie.

Przejdźmy więc do konkretów. Szukałeś już w sieci, jaka dieta najlepiej sprawdza się w przypadku mężczyzn. Odnalazłeś kilka polecanych jadłospisów odchudzających, ale w każdym z nich przeważają wyłącznie owoce i warzywa, które według ciebie mają tak bezpłciowy i mało wyrazisty smak, że zawsze musisz polać je obfitą ilością tłuszczu, by jakkolwiek je przełknąć. Ziemniaki są natomiast zakazane, a to je lubisz najbardziej. Eksperci do spaw żywienia zalecają ci również ograniczenie ilości mięsa w posiłkach, które teraz masz zastępować rybami lub jajkami. Już teraz jesteś do tego wszystkiego mocno zniechęcony. Już teraz wiesz, że ponownie nic z tego nie wyjdzie, bo te zdrowe produkty po prostu nie przechodzą ci przez gardło i nie jesteś w stanie utrzymać wysokiego poziomu energii do końca dnia wyłącznie na kilku listkach sałaty, plasterku ryby i miseczce brązowego ryżu. Niska podaż kaloryczna osłabia cię z dnia na dzień. Z powodu braku energii tracisz też swój dobry nastrój, a wraz z nim obniża się twoja motywacja i chęć do odchudzania. Tym razem musisz więc zaplanować dietę inaczej. Zapomnij o wszystkich przeczytanych zasadach i już więcej do nich nie zaglądaj. Możesz jeść niemalże to samo, co dotychczas, efektywnie chudnąć. Ważne są bowiem ilości. To kaloryczność posiłków ma największy wpływ na twoją wagę.

A dieta na odchudzanie dla mężczyzn po prostu nie może opierać się na samych warzywkach, lekkich owocowych owsiankach, rybach i produktach pełnoziarnistych. Jesteś dorosłym mężczyzną, być może pracującym fizycznie i starającym się regularnie ćwiczyć na siłowni, dlatego logicznie rzecz biorąc, gdybyś jadł to samo co twoja partnerka, opadłbyś szybko z sił i już w godzinach popołudniowych miałbyś ochotę wyłącznie na leżenie bądź sen. Potrzebujesz energii, a tą najlepszą zagwarantują ci produkty obfitujące w białko. Dalej sięgaj więc po swoje ulubione mięso. Postaraj się jednak wybierać jego chudsze gatunki, czyli np. cielęcinę, chude kawałki wołowiny, indyka oraz piersi z kurczaka. Od czasu do czasu możesz zastąpić je rybą, ale jeśli za nią nie przepadasz, nie zmuszaj się do jej jedzenia. Przede wszystkim jednak pilnuj kaloryczności swoich posiłków. Oblicz swoje zapotrzebowanie, odejmij od niego ustaloną wartość (ok. 200-300 kalorii) i pilnuj, by jej nie przekraczać. Odchudzając się w taki właśnie sposób, jesteś w stanie wprowadzić do swojego jadłospisu nawet te „zakazane produkty”. Jesz po prostu wszystko i chudniesz!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *